Dry Needling bij Fysio Grootegast- voor Fysiotherapie op maat!
50858
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-50858,page-child,parent-pageid-50812,qode-core-1.1,ajax_fade,page_not_loaded,,brick-ver-2.0, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.2,vc_responsive

Dry Needling

Dry needling is een effectieve behandelvorm bij spierpijnklachten. Dry needling behoort tot het domein van de fysiotherapeut. Met dry needling worden spierverhardingen (myofasciale triggerpoints) ontspannen, door deze aan te prikken met een dunne acupunctuurnaald.

Dry needling

Wat is een spierverharding en wat voelt u?

Een spierverharding is een hard aanvoelende plek in een spier, die naast een lokale drukpijn ook vaak pijn op andere plaatsen in het lichaam kan geven.

Hoe ontstaan spierverhardingen?

De spierverhardingen ontstaan door een verkeerde beweging, door een langdurig verkeerde houding, langdurige overbelasting, bij intensief sporten of zwaar werk en bijvoorbeeld ook door factoren zoals stress en vermoeidheid.

Waar wordt de behandeling op gericht?

De fysiotherapeut gaat eerst in het onderzoek uw klachten analyseren. In de spieren wordt gezocht naar spierverhardingen die vaak drukpijnlijk zijn. Vervolgens gaat de fysiotherapeut de spierverhardingen aanprikken met de acupunctuurnaald. Het kan zijn dat de spier nu even kort aanspant. Hierna ontspant de spier meestal direct. De pijnlijke plek is meestal gelijk verdwenen en u kunt bewegingen beter uitvoeren. Soms gaat dit even kort gepaard met een zweterig of vermoeid gevoel. Dit gevoel is normaal en verdwijnt snel.

Heeft u een vraag of bent u gewoon nieuwsgierig, kijk dan op onze contact pagina.